رستوران ها

مدیریت روابط با مشتری(crm)

مدیریت روابط با مشتری یا سی آر ام از اساسی ترین اصولی ست که هر کافه/رستوران دار باید رعایت کند.

مدیریت روابط با مشتری(crm) از اساسی ترین اصولی ست که هر کافه/ رستوران دار باید رعایت کند.

مدیریت روابط با مشتری(crm)

در هر کسب و کاری که تبلیغات حاصل از رضایت مشتریان تاثیر مهمی در شناخته شدن و در آمد آن کسب وکار دارد، مدیریت روابط با مشتری(crm) نقش به سزایی ایفا می کند. در این مقاله به صورت جزیی به موردی که در رضایت مشتری اثر می گذارد می پردازیم و نحوه به کارگیری (crm)در آنها را توضیح می دهیم.

نمای کلی

اولین موردی که مشتری هنگام ورود به کافی شاپ یا رستوران می بیند و در انتخاب او تاثیر می گذارد، نمای کلی و فضای بیرونی آن محل است.

مدیریت روابط با مشتری(crm)

استقبال از مشتری

در این زمینه پرسنل می توانند با آموزش های مرتبط و شناسایی لحظه ای حالات روحی شخص، مکان مناسب نشستن را به او معرفی کنند.

دکوراسیون داخلی

از دیگر موارد حائز اهمیت نحوه چینش میز و صندلی است. نحوه چینش باید به گونه ای باشد که مشتری با هر نوع حالات روحی، هرجا برای نشستن انتخاب می کند احساس راحتی کند.

سفارش گیری

نحوه ی سفارش گیری جزو آن دسته از فعالیت هایی است که میتوان با استفاده از رفتار پرسنل و نوآوری های دیجیتال مثل به کار گیری اینترنت اشیاء و …کافه یا رستوران شما را از دیگر رقیبان تان متمایز کند.

نقش سالن کارها

سالن کار ها نباید با تعریف و تمجید زیاد از حد، توقع مشتری را بالا ببرند و باید بدانند مشتری از همه اقشار و در همه ی سطوح دانایی نسبت به محصولات داخل منو پا به کافه یا رستوران می گذارد. بنابر این باید نسبت به همه ی محصولات آگاهی داشته باشند تا در صورت نیاز مشتری را آگاه کنند.

کیفیت محصول

کیفیت محصول برگرفته از مواد اولیه مرغوب، شیوه تهیه و آماده نمودن آن و خصوصیات ظاهری مثل چیدمان و تزیینات می باشد و باید در نظر گرفت که اصالت این موضوعات در هنگام سرو سفارش حفظ شود.

سرویس دهی

در این مرحله سالن کار ها باید حصول اطمینان کنند از کم و کسر نبودن چیزی برای مشتری.

بدرقه

بدرقه مشتری باید به گونه ای باشد که در صورت بروز هرگونه مشکل یا نارضایتی آخرین فردی که با وی در تماس است از ناراضی بیرون نرفتن او اطمینان حاصل کند. با راهکار هایی همچون احساس همدردی و توضیح دادن برنامه برای رفع مشکل و ضعف.

نظر سنجی از مشتری

در هریک از مراحل بالا می توان چک لیستی تهیه کرد و از مشتری درمورد نظراتش پرسید. می توان چک لیست را به طور کلی یا به صورت اپلیکیشن تهیه کرد و در هنگام بدرقه نظر مشتری را جویا شد.که این خود از راه های حصول اطمینان از مشتری هنگام خروج می باشد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین محبوب

برو بالا